لیست اختراعات مجتبي پاكبازمياب


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 10
تاریخ ثبت: 1396/03/09
مخترع/مخترعان: مجتبي پاكبازمياب
خلاصه اختراع:

به وسيله جفتار (كوپلينگ) انتقال قدرت دور متغيير پيوسته پره اي با روش حبس سيال (گاز يا مايع) مي توان در عين پيوسته بودن انتقال قدرت، بر اساس نياز، تغييرات دور را نيز ايجاد كرد. اين طرح نوع جديدي از خانواده CVT است. كه همانند تمامي طرح هاي CVT موجود از معايب و مزايايي برخوردار است، اما در حال حاضر با توجه به نگراني بشر در خصوص كاهش مصرف سوخت و كاهش آلايندگي در خودرو و ساير صنايع اين طرح، ميتواند تا حد چشمگيري اين موضوع را متحول كند. طرح ابتكاري سيستم انتقال قدرت متغيير پيوسته، قادر خواهد بود با حجم اشغالي كم و وزن كمتر نسبت به نمونه هاي موجود تواني برابر را انتقال دهد. عملكرد جفتار متغير پيوسته طاحي شده، با پمپ پره اي تفاوت چنداني ندارد. اما هدف از طراحي اين جفتار، انتقال گشتاور از طريق روغن حبس شده بين روتور ، استاتور و پره ها مي باشد. لذا در اين طرح ، روتور شفت ورودي و استاتور شفت خروجي محسوب مي شود و با كنترل دبي در روغن در مدار خروجي، گشتاور انتقالي نيز كنترل مي شود.تغيرات گشتاور شرايط تغيرات دور و كنترل دور را فراهم مي سازد . بنا به شرايط كاري مي توان الگوريتم كنترل سيستم را به گونه اي طراحي كرد تا سيستم در بهترين حالت ممكن كار كند.

تاریخ اظهارنامه: 1395/12/08
تاریخ ثبت: 1397/04/06
خلاصه اختراع:

گيربكس متغير پيوسته (CVT) تفاضلي ، طرحيست كه به وسيله آن ميتوان در عين پيوسته بودن انتقال قدرت ، دور و گشتاور را نيز ايجاد كرد. اين طرح با توجه به نگراني هاي بشر در مورد كاهش مصرف سوخت آلايندگي در خودرو و ساير صنايع ، مي تواند تا حد پشمگيري اين موضوع را متحول كند. اين طرح با حجم اشغالي كم و وزن كمتر نسبت به نمونه هاي موجود از جمله CVT چنبره اي و تسمه اي، تواني برابر را انتقال مي نمايد . ايده ي اوليه اين طرح از عملكرد و رفتار ديفرانسيل خودرو گرفته شده است. در مجموعه سياره اي گيربكس هاي اتوماتيك، دور يكي از عضوها (خورشيدي، قفسه يا رينگي) را توسط كوپلينگ چند صفحه اي يا باند و سروو صفر كرده، يكي از عضوها را ورودي و عضو سوم را خروجي در نظر مي گيرند. حال عملكرد ديفرانسيل و مجموعه سياره اي را با هم تركيب مي كنيم، يعني در مجموعه سياره اي بجاي اينكه دور يكي از عضوها را صفر كنيم، با ايجاد مقاومت، دور آن را در يك بازه مشخص كنترل مي كنيم. بدين ترتيب با ثابت بودن دور عضو ورودي كه متصل به محرك است و دور عضو دوم كه عضو كنترلي، دور عضو سوم كه خروجي است متغيير مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1390/04/08
مالک/مالکان: مجتبي پاكباز مياب
تاریخ ثبت: 1390/05/26
مخترع/مخترعان: مجتبي پاكباز مياب
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1390/07/06
مالک/مالکان: القار عبدالهي
تاریخ ثبت: 1391/01/09
مخترع/مخترعان: مجتبي پاكبازمياب
خلاصه اختراع:

سيستم سوخت رساني طراحي شده تحت عنوان پمپ انژكتور فشار قوي ديزل با توان مصرفي كم، يك روش جديد براي پمپاژ كردن سوخت و ارسال آن به اداخل سيلندر موتورهاي ديزلي مي باشد كه از لحاظ پمپاژ و نحوه افزايش فشار سوخت با ساير سيتم هاي موجود تفاوت دارد. در اين سيستم سوخت رساني از يك پيستون كوچك با سطح مقطع 47 ميلي متر و سطح مقطع ديگر آن 9 ميلي متر استفاده شده است. با تعبيه كردن اين پيستون در سريلندر موتور در پايان زمان تراكم، فشار گازهاي متراكم شده به پشت پيستون پمپ، فشار وارده وارد كرده و با توجه به تغييرات سطح مقطع فشار سوخت ارسالي از 35 بار به 600 بار افزايش مي يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1385/06/12
مالک/مالکان: مجتبي پاكباز مياب
تاریخ ثبت: 1385/12/12
مخترع/مخترعان: مجتبي پاكباز مياب
خلاصه اختراع:

تاریخ اظهارنامه: 1385/06/12
مالک/مالکان: مجتبي پاكباز مياب
تاریخ ثبت: 1385/12/12
مخترع/مخترعان: مجتبي پاكباز مياب
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 10